Vragen over je bestelling

De verzendkosten bedragen € 4,95 voor bedragen onder 30 euro. Bestellingen boven de 30 euro worden GRATIS verzonden.

Je wilt graag een bestelling plaatsen? Daar helpen we je graag een handje bij.  Neem eerst een uitgebreide blik op het AVA assortiment om zo de gewenste producten in je winkelmandje te plaatsen. Heb je alles gevonden? Dan kan je rechtsboven op 'Winkelmandje' klikken. Hier kan je het aantal producten voor je bestelling verhogen of verlagen, of een product verwijderen uit je mandje. Door te klikken op 'Bestellen' kan je alle nodige gegevens invullen die wij bij AVA nodig hebben om je bestelling tot bij jou te krijgen.

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestiging via e-mail, hierin ontvang je een overzicht van je bestelling en je ordernummer. Heb je niks ontvangen? Dan raden we graag aan om een kijkje te nemen in je inbox met ongewenste e-mails. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met de klantendienst via chat, e-mail of per telefoon.

Je kan jouw aankoopgeschiedenis bekijken door in te loggen op je account. Hier kan je de bestellingen bekijken die werden geplaatst op het e-mailadres gekoppeld aan jouw account.

Wil je een bestelling wijzigen? Of wil je bijvoorbeeld een ander leveringsadres opgeven? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Indien je bestelling al klaar is voor verzending, is het jammer genoeg niet mogelijk om je bestelling aan te passen of te annuleren. Het is wel mogelijk om je bestelling te retourneren binnen de 14 dagen. Dat is helemaal gratis in onze winkels.

Vragen over je betaling

Er zijn verschillende betaalmogelijkheden. Je kan veilig betalen met:

  1. Visa
  2. Maestro
  3. Mastercard
  4. Paypal
  5. KBC Online
  6. ING Homepay
  7. Banccontact
  8. Belfius 
  9. Ingenico

Een AVA cadeaubon ontvangen? Gebruik je cadeaukaart om je aankoop te betalen.

Uiteraard vinden wij veilig betalen erg belangrijk. Voor veilige online betalingen op onze website werken wij samen met het Belgische bedrijf Ogone. Als marktleider op gebied van online betalingen garandeert de Payment Service Provider Ogone een 100% veilige afhandeling. Met eender welk betaalmiddel, zal de transactie veilig verlopen.

Ook bij je online bestelling kan je gebruik maken van je AVA cadeaubon. Selecteer de optie bij de betalingsmethode en geef je unieke code in die je terugvindt op je AVA cadeaukaart.

Een kortingscode gebruiken is zeer eenvoudig, na het vullen van je winkelmandje kan je jouw code ingeven in het daarvoor voorziene vakje in het winkelmandje.

Je kan een factuur aanvragen door de optie 'Factuur' aan te vinken tijdens het bestelproces.

Nadat jouw retourzending in goede staat in ons logistiek centrum in ontvangst is genomen, storten wij het bedrag van de geretourneerde goederen terug. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van onvangst als het pakket bij ons is toegekomen. Daarin staan het aantal geretourneerde artikelen en het door ons terug te storten bedrag vermeld. De terugbetaling gebeurt doorgaans via dezelfde betaalwijze als waarop je de goederen hebt besteld. Na ontvangst van onze e-mail kan het tot 10 werkdagen duren voordat het bedrag op je rekening staat. Bij een retour in een AVA winkel naar keuze, krijg je het bedrag meteen terug.

Je levering

Bestel je voor 18u op weekdagen, dan is je bestelling de volgende dag bij jou, ook op zaterdag. Bestel je vrijdag na 18u, dan heb je alles dinsdag in huis.

Voor de verzending van bestellingen naar andere landen buiten België kan de levertijd oplopen tot ongeveer 3 werkdagen.

De verzendkosten bedragen € 4,95 voor bedragen onder 30 euro. Bestellingen boven de 30 euro worden GRATIS verzonden.

We leveren je pakketje dankzij bpost op het door jou gekozen adres. Dit kan je thuisadres zijn, of het adres van je werk. Indien je graag het pakketje afhaalt in je AVA-winkel kan je dit aangeven bij je bestelling.

Mocht je vaststellen dat het adres van levering niet correct is raden we je aan onze klantendienst te contacteren. We kunnen niet garanderen dat het leveringsadres nog zal kunnen worden gewijzigd. Door de snelle levertijd gaan de bestellingen snel in behandeling. Vanaf dan kunnen we geen aanpassingen meer doorvoeren aan je bestelling.

Neem contact op met de klantendienst, zij helpen je graag verder. Om je sneller verder te kunnen helpen, hebben we enkele duidelijke foto's nodig van het beschadigde product en/of pakket. Als de beschadiging enkel aan het pakket is, kan je een andere doos gebruiken voor een eventuele retourzending.

Mocht je per uitzondering een verkeerd artikel ontvangen hebben, neem je best contact op met de klantendienst via chat, per telefoon of via e-mail.

In geval van afwezigheid laat de postbode een bericht achter in je brievenbus. Om je pakje op te halen kan je: jouw pakket ophalen in vermelde postkantoor of postpunt binnen de 15 dagen, of via bpost een nieuwe aanbieding vragen op het zelfde adres via www.bpost.be/nieuweaanbieding

Je retour

Niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je binnen de 14 kalenderdagen (beginnend vanaf de dag van de besteldatum) je artikel(en) terugbrengen naar jouw AVA winkel of retour sturen per post.

  1. In de AVA winkel: Je kan je bestelling gratis retourneren in een AVA-winkel in jouw buurt. Wij betalen jou de geretourneerde artikelen terug. In beide gevallen hoef je jouw retour niet op voorhand aan te melden.
  2. Per post: Breng je pakket naar een postpunt om je bestelling te retourneren. De verzendkosten voor een retour per post zijn voor eigen rekening. Wij betalen jou de geretourneerde artikelen terug.

Retourvoorwaarden. Ruil of retourneer je een artikel, dan moet het artikel onbeschadigd zijn en - voor zover redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking zitten. De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retourneren: Bongobonnen, postzegels, en alle producten die speciaal voor de klant gemaakt worden of op speciale bestelling werden aangevraagd kunnen niet worden geretourneerd. 

Bij een retour in een AVA winkel krijg je de waarde van jouw geretourneerde artikelen terugbetaald in cash of in een de vorm van een tegoedbon. 

Na ontvangst van je retourzending kan het tot 10 werkdagen duren voordat het terugbetaalde bedrag op je rekening staat. Bij een retour in een AVA winkel naar keuze, krijg je het bedrag meteen terug.

Je hebt het recht ons te melden dat je afziet van jouw aankoop binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en dus zo de overeenkomst te herroepen. Dit recht verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons, AVA nv, Kapelanielaan 6, 9140 Temse, tel. 0800 1 77 99, [email protected], via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Lees hier verder over het herroepingsrecht. 

Algemene vragen

Je kan best een nieuw wachtwoord instellen door op 'Wachtwoord vergeten' te klikken op het inlogscherm. Je ontvangt dan een e-mail van AVA met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Niks ontvangen? Controleer dan zeker ook even je inbox met ongewenste e-mails.

Je kan je persoonlijke gegevens aanpassen door in te loggen met je login en paswoord. Door te klikken op 'Mijn Account' kan je zelf aanpassingen ingeven of gegevens toevoegen.

Momenteel kunnen we enkel de beschikbaarheid tonen van de producten ter beschikking in de online shop. Wens je meer informatie over een product in je dichtsbijzijnde AVA winkel, dan kan je telefonisch contact opnemen met het winkelteam.

Er zijn maar liefst 50 winkelpunten, 48 in België en 2 in Luxemburg. Welke AVA-winkel ligt het dichtst bij jou in de buurt? Is de winkel momenteel geopend? Of hoe kan ik deze winkel contacteren?  Al deze informatie vind je hier

Wij zorgen ervoor je persoonlijke gegevens uitsluitend te gebruiken om je de beste service te garanderen bij je bestelling. Voor meer informatie over AVA en onze zorg voor jouw privacy kan je hier het online privacybeleid raadplegen.

Bestellen voor professioneel gebruik

Of je nu een kmo-bedrijfsleider, een vrije beroeper of een zelfstandige bent, bij AVA ben je aan het juiste adres! Op zoek naar decoratie voor jouw bedrijfsfeest, visitekaartjes, etalage-decoratiemateriaal, btw-boekjes, agenda´s of kantoormateriaal? Bij AVA vind je beslist waar je naar op zoek bent voor je onderneming. Voor onze professionele klanten hebben we een apart luik opgezet voor je zakelijke aankopen. Klik hier om de webshop te ontdekken als je een bestelling wilt plaatsen voor horeca of klik hier voor andere zakelijke bestellingen.

Heb je een BTW-nummer? Dan kan je zowel in de webshop als in de winkel een factuur aanvragen. Bij het afrekenen van je bestelling dien je aan te vinken dat je voor deze aankoop een factuur wenst. Deze factuur dient als aankoopbewijs en, indien nodig als garantiebewijs.

Bij het opgeven van verkeerde gegevens tijdens je bestelling kan je best contact opnemen met de klantendienst via e-mail, per telefoon of via de chatfunctie. Zij passen de gegevens voor je aan en sturen je zo spoedig mogelijk een nieuwe factuur met de correcte gegevens.

Mocht je geen factuur hebben ontvangen neem je best contact op met de klantendienst via e-mail, per telefoon of via de chatfunctie. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de opgevraagde factuur.

Om het overzicht te behouden genieten online bestellingen onze voorkeur. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 1 77 99 . Uiteraard helpen wij je dan verder bij het plaatsen van je bestelling.