Sweet sixteen! Een out of the box verjaardagsfeestje organiseren

Geplaatst op door AVA

sweet 16 verjaardagsfeestje organiserenFeest! Je wordt eindelijk 16 en dat staat gelijk aan heel wat ‘privileges’. Rondzoeven met je scooter, feestjes crashen, lang opblijven, … Om dat nieuwe tijdperk in te zetten, is een sweet 16 feestje ideaal. We brengen je meteen in feeststemming met onze originele ideeën & tips!

 

Get the party started! Originele feesttips en ideeën

16 jaar worden is een speciaal moment in ieders leven. De sweet 16 feestjes komen eigenlijk overgewaaid uit de Verenigde Staten waar je vanaf 16 jaar met de auto mag rijden. Op het sweet 16 feestje krijgt de jarige dan ook zijn cadeau op middernacht en dat cadeau is dan vaak een auto. Een beter verjaardagscadeau kan je jezelf als 16- (of 18-jarige) niet wensen.

Het cadeau is echter slechts een klein deel van het verhaal. Je 16e (of 18e) verjaardag mag je immers niet zomaar voorbij laten gaan en moet voorzien zijn van het nodige feestgedruis. Want wat is een verjaardag nu zonder feestje?

De verjaardagsuitnodigingen en de gasten

Eerst en vooral moet je kiezen wie je op je feestje wilt hebben. Je beste vrienden, je hele klas of gewoonweg iedereen die je kent? Het aantal mensen dat je wilt uitnodigen, bepaalt namelijk ook waar je het feestje kan organiseren en heeft een invloed op het budget. 100 mensen bij je thuis of in je tuin uitnodigen  wordt lastig maar kan perfect als je een feestzaal afhuurt of je feestje in een discotheek of je stamcafé organiseert. Uiteraard stijgt met het aantal personen ook het budget.

Tegenwoordig maken we met z’n allen gebruik van sociale media om onze vrienden en familie uit te nodigen voor een feestje. Maar je kan het ook wat origineler aanpakken door voor je verjaardagsuitnodigingen bijvoorbeeld flyers te maken in dezelfde stijl als festivals en discotheken. En zo gaan we naadloos over naar de volgende stap in de feestplanning: de locatie.

De feestlocatie en het thema

De feestlocatie bepaalt op zijn beurt of je wel of niet voor feestdecoratie moet zorgen. Discotheken en cafés zorgen vaak zelf voor versiering maar voor een feestje in een zaal of bij je thuis moet je zelf de feestlocatie aankleden. Het grote voordeel daarbij is dat je zelf een thema kan kiezen:

  • Feestje in Hollywoodstijl? Vermeld dan op je uitnodiging dat iedereen zich als een celebrity verkleed.
  • Ga voor een superhero feestje en laat iedereen zich als een superheld verkleden
  • Een girly feestje met veel roos of een guys party in sportthema
  • Feestje in festivalstijl: Tomorrowland, Werchter, Groezrock, … Zet ook enkele tentjes op waar je gasten na het feestje kunnen overnachten en deel drankbonnetjes uit om echt in de festivalsfeer te komen!
  • Extra tip: huur komische security in. Deze acteurs doen zich voor als portiers en brengen de feestgangers ongetwijfeld aan het lachen!

Must-have feestmateriaal om een knalfeest te organiseren

Of je nu 16, 18 of 40 wordt, bij AVA kan je steeds terecht om ieder feestje tot in de puntjes te verzorgen. Voor de jonge (maar ook de oudere) feestvierders onder ons gaan we ieder jaar op zoek naar hippe feestversiering en accessoires om er een onvergetelijke avond van te maken. De typische rode bekers die je ziet op Amerikaanse studentenfeestjes of de transparante festivalbekers, fluo bandjes, drankbonnetjes, bloemenslingers, enzovoort!

Maar ook zij die liever een rustige soirée organiseren met een hapje en een drankje zijn bij AVA aan het juiste adres. Naast (plastic) champagne en cocktailglazen hebben we ook heel wat in huis om prachtige hapjes te maken en het feestje smaakvol aan te kleden.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *